PARI-PARI P U T E R I

kamu ; mereka :)

Wednesday, May 4, 2011

Berkorban untuk orang tersayang

Aku koyak sehelai kertas dari diariku maka ku tulis :

Tugu cinta yang dulunya utuh kini telah roboh , sama seperti cinta kita yang dulunya teguh dan megah . Kini setelah aku sujud kepada-Nya memohon ketenangan dan keikhlasan dalam membuat keputusan itu , aku merasakan bahagia dan tenang sekali . Tangisan yang dulunya pilu kerana kehilanganmu kini telah berganti dengan tangisan gembira melihat kebahagiaanmu . Sungguh , ini jujur dari lubuk hatiku . Aku bahagia melihatmu bahagia . Kerana aku tahu , cinta tidak seharusnya memiliki dan cinta itu perlukan sebuah pengorbanan . Meskipun sakit dan pedih hati ini untuk membuat keputusan itu , namun demi cinta suci yang ikhlas dari hati , aku rela melepaskanmu bersamanya . Karana aku tahu , dia lebih layak untuk mendapat cintamu dan lebih layak mencintaimu . Tidak seperti aku , gadis biasa yang tidak punya apa-apa , gadis biasa yang tidak secantik dia , gadis biasa yang hanya tahu setia . Kesetiaanku tidak akan dapat menggugat cintamu padanya , sama sekali tidak . Dan aku sedar kenyataan itu . Syukur Alhamdulillah kerana dia juga mencintaimu sepertiku . Dan mungkin dia lebih mencintaimu dariku . Tolong jangan sakiti dia , tolong jangan hampakan hatinya seperti kau menghampakan hatiku . Cukup cuma aku yang merasa sakit itu , cukup cuma aku yang menanggung pilu . Alhamdulilah , kini tiada lagi rasa ngilu di hati . Alhamdulillah , kini tiada lagi rasa cemburu menusuk hatiku . Aku bahagia melihat senyumanmu , aku bahagia melihat tawamu , aku bahagia melihat kau gembira bersamanya . Itulah cinta yang selama ini aku cuba ungkapkan , itulah cinta yang selama ini aku tunjukkan , itulah cinta yang selama ini aku cuba nyatakan . Akhirnya kini , aku berjaya membuktikan cintaku padamu . Iaitu dengan MERELAKAN KAU PERGI BERSAMANYA , MENGIKHLASKAN HATIKU DALAM MENERIMA DIA DAN BERKORBAN HATI DAN PERASAAN UNTUKMU orang yang selama ini aku cintai dan miliki . Pengorbanan cinta yang aku lakukan hanya sedikit . Aku tahu , dia akan lebih banyak berkorban unutukmu kerana dia lebih menyayangimu :')


Diari itu ku tutup dan kertas itu aku masukkan kedalam sampul surat ungu . Itu adalah surat yang ke-29 aku tulis buatnya , tetapi semuanya hanya tersimpan di dalam sebuah kotak putih :')


Ikhlas buat Kakak dan Abangku yang tersayang :)

No comments:

Post a Comment