PARI-PARI P U T E R I

kamu ; mereka :)

Friday, November 25, 2011

Kerana kau bukan milikku lagi

Kadangkala aku bingung ,
Kadangkala aku mengerti ,
Aku , kau dan dia ,
Sedaya upaya akan aku terima ,
Si dia yang kau cinta ,
Sedaya upaya akan aku sayang ,
Seperti sayangmu terhadapnya ,
Cinta itu amat sakit bukan ?
Cinta juga amat pahit kan ?
Cinta juga boleh mengasyikkan ,
Aku benci menoleh ke arah cinta ,
Kerana aku yakin kau akan pergi juga .

Kata-kata di atas aku tulis ketika kau baru sahaja meninggalkan aku , aku simpan baik-baik di dalam sebuah buku . Hari ini , hari ulang tahun kita yang ke-3 tahun . Aku buka kembali buku lama ini dan aku baca satu persatu . Kenangan kita bersama .

Cintaku , aku mencintamu . 
Aku menyayangimu .
Aku tak akan pernah meninggalakanmu .
Aku janji wahai cintaku .

Kadangkala , kata-katamu itu membuat aku di awang-awangan . Tapi , kadangkala . Semua itu menyakitkan , kata-kata yang hanya terbit dari mulutmu , malangnya bukan dari hatimu . Entahlah , kenapa aku sedar selepas kau pergi ?

Kini , kau bahagia bersamanya . Kini , kau tersenyum bangga mempunyai dia . Dan aku ? Masih sendiri tanpa ada penggantimu . Bukan kerana tidak ada yang mahu . Tapi hatiku seolah-oleh tidak mempu untuk mencintai yang lain lagi . Hatiku sudah terlalu sakit dan punah tika cinta yang aku pertahankan selama ini kau musnahkan . Sudahlah , biar cinta buatku datang sendiri . Aku sanggup menunggu sehingga pemilik tulang rusukku datang padaku .


No comments:

Post a Comment