PARI-PARI P U T E R I

kamu ; mereka :)

Friday, November 25, 2011

Kecantikan itu bukan milikku , ianya milik Allah


Wanita itu mempunyai pelbagai ragam ,
Ada yang sukakan kemewahan , 
Ada yang sukakan kecantikan ,
Ada yang sukakan kesederhanaan .

Wanita manakah anda ?

Kecantikan ?
Cantik , andai sang wanita itu di bilang cantik . Pasti hatinya berbunga kan ? Tetapi , kecantikan itu tidak akan kekal . Hal ini kerana semuanya milik Allah . Andai suatu hari nanti Allah ingin mengambil kecantikannya , pasti saja kecantikan itu akan hilang . Oleh itu , lebih baik kita mencantikkan akhlak kita . Perkara ini lebih penting daripada mencantikkan paras wajah yang pastinya tidak akan kekal .

Kemewahan ?
Mewah , hidup di dunia ini kadangkala membutakan mata hati . Ada sesetengah wanita yang amat suka akan kemewahan . Sampai ada yang sanggup menipu dan menjual maruah mereka demi kemewahan dunia . Kasihan kepada lelaki-lelaki yang menjadi mangsa , kasihan mereka . Habis harta dan wang mereka telah dirampas oleh wanita sebegini . Semua ini tidak akan kekal , semuanya milik Allah . Adai suatu hari nanti Allah ingin menarik kembali kemewahan itu , boleh saja sang wanita itu menjadi gila .

Bersederhanalah .
Sederhana , biar cantik pada pandangan Allah dan sang suamimu wahai wanita , biar mewah dengan ilmu dan biar cantik akhlakmu . Jangan menyusahkan diei mengejar kecantikan dan kemewahan , semua itu milik Allah , kita hanya meminjamnya sahaja . Sedarlah .

Cantik , tidak semestinya hanya pada paras rupa :)

Love ,

No comments:

Post a Comment